1. خانه
  2. درمان وسواس
  3. بهترین دکتر درمان وسواس در مشهد

بهترین دکتر درمان وسواس در مشهد

درمان وسواس

درمان وسواس در مرکز مشاوره و روان شناسی مشهد زیر نظر بهترین تیم دکتر روانشناس بالینی و با کمک روش های مختلف درمان روانشناختی ارائه می شود.

در اختلال وسواس، هم خود فرد هم اطرافیان و از همه مهمتر خانواده او، تحت فشارهای ناخواسته روانی قرار دارند. از همین رو درمان وسواس می تواند در گام اول آرامش را به زندگی خانوادگی فرد بازگرداند.

اختلال وسواس چیست؟

وسواس محدود به رده سنی خاصی نبوده و از کودکی تا بزرگسالی می توان آن را در افراد مشاهده نمود. فرد مبتلا به اختلال وسواس به صورت بیمارگونه به انجام کارهای تکراری می پردازد که قادر به کنترل آن ها نیست. بروز رفتارهای وسواسی اغلب به صورت حساسیت افراطی بر روی تمیزی و نظم می باشد. این رفتارها از کنترل فرد خارج بوده و به صورت دستوراتی آزار دهنده از طرف مغز صادر می شود که فرد نمی تواند از آن سرپیچی کند. عدم اطاعت از دستور مغز در فرد مبتلا به وسواس فشارهای روانی بسیار شدیدی را به او وارد می کند. از بیرون افرادی که با او در ارتباط هستند، از رفتارهای او گلایه مند هستند. این در حالی ست که فرد در پوسته داخلی خود، احساس زندانی بودن در قفسی را دارد که هر چه کمک می طلبد، صدایش به بیرون نمی رسد.

راه های درمان وسواس

اولین گامی که برای درمان وسواس لازم است برداشته شود، مراجعه به روانشناس بالینی است. درمان روانشناختی و یا دارویی اختلال وسواس باید با توجه به وضعیت فرد تعیین و برنامه ریزی شود. دکتر روانشناس بالینی، با ویزیت مراجع می تواند میزان شدت اختلال در او را مورد بررسی قرار دهد. در اختلال شدید وسواس درمان های دارویی ضرورت پیدا می کند که در این وضعیت روانشناس بالینی بیمار را به روانپزشک ارجاع می دهد. اما در اغلب مراجعین، درمان اختلال با کمک پروتکل های روانشناختی ممکن بوده و نیاز به مصرف دارو نیست. دکتر روانشناس بهترین برنامه درمان را با توجه به شدت وسواس در فرد تعیین می کند.

بهترین درمان وسواس در مشهد

بهترین روش های درمان وسواس که در مرکز مشاوره مشهد برای کمک به مراجعین به گرفته می شوند، عبارت اند از:

  • روانکاوی وسواس
  • روان درمانی وسواس
  • طرحواره درمانی وسواس
  • درمان وسواس با رویکرد cbt
  • درمان وسواس با هیپنوتیزم
  • دارو درمانی وسواس
  • درمان وسواس با کمک نوروتراپی (دستگاه های نوروفیدبک و tDCS)

اگر احساس می کنید شما هم مبتلا به وسواس هستید یا فردی وسواسی را در میان اطرافیانتان می شناسید، از متخصصین این مرکز کمک بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت مشاوره، با بخش پذیرش در ارتباط باشید.

بهترین درمان وسواس مشهد
جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا
از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

درخواست مشاوره

در صورت عدم پاسخگویی، می توانید از طریق فرم زیر موضوع درخواست تان را ارسال بفرمایید و منتظر تماس واحد پشتیبانی باشید.

فهرست