1. خانه
  2. درمان افسردگی
  3. دکتر روانشناس درمان افسردگی زنان

دکتر روانشناس درمان افسردگی زنان

درمان افسردگی

دکتر روانشناس درمان افسردگی زنان

زنان بیشتر از مردان در معرض افسردگی قرار می گیرند به همین خاطر در صورت بروز علائم مراجعه به روانشناس الزامی است تا دوره درمان کامل شود.

افسردگی در زنان

افسردگی باعث تخلیه انرژی افراد میشود. بی علاقگی به زندگی در زنان نمود پیدا میکند. وزن و اشتهای آن ها تغییر میکند. احساس گناه و بی ارزشی همیشه در افسردگی به دنبال فرد می آید. زمانی که فرد دچار افسردگی میشوند می توانند با مراجعه به روانشناس درمان شوند و زندگی خود را زیر و رو کنند.

دلایل بروز افسردگی

زمانی که زنان از لحاظ اجتماعی حمایت نشود و در تنهایی به سر ببرد ، در گذشته ی او سابقه ی تجاوز وجود داشته باشد و یا سابقه ی افسردگی در خانواده باشد دچار افسردگی میشوند. دلایل دیگری نیز مانند بیکاری، مصرف مخدر و یا الکل، فشار مالی و دردهای مزمن از دیگر دلایل بروز افسردگی در زنان است.برخی زنان در طول زندگی خود به دلایل متعدد و در دوران های مختلفی دچار افسردگی میشوند که با روانشناس قابل درمان است.

مراجعه به روانشناس، درمان افسردگی زنان

افسردگی مانند سرماخوردگی نیست که دوره کوتاهی داشته باشد و با استراحت هم درمان شود. برای درمان افسردگی مراجعه به روانشناس الزامی است. زنان حدودا دو برابر مردان بیشتر افسردگی را تجربه می کنند. زنان تغییرات هورمونی زیادی مانند یائسگی،زایمان، بارداری و قاعدگی را تجربه می کنند و همین تغییرات باعث بروز افسردگی می شود. در زمان قاعدگی زنان دچار سندروم پیش از قاعدگی میشوند ولی علائم موقتی دارد. در زمان بارداری و بعد از زایمان هورمون های بدن به طرز عجیبی تغییر می کنند. این تغییر هورمون ها باعث احساساتی میشود که ممکن است منجر به افسردگی شود. یائسگی و دوره ی پیش از آن نیز در آن علائم افسردگی نشان داده می شود. در تمامی این مراحل ممکن است نشانه ها پیدا شوند و بعد از مدت کوتاهی محو شود. اگر این نشانه ها پایدار بمان مراجعه به روانشناس ضروری می شود.

روانشناس درمان افسردگی زنان
جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا
از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

درخواست مشاوره

در صورت عدم پاسخگویی، می توانید از طریق فرم زیر موضوع درخواست تان را ارسال بفرمایید و منتظر تماس واحد پشتیبانی باشید.

فهرست