1. خانه
  2. روانشناس بالینی
  3. روانکاو و روانشناس خوب مشهد

روانکاو و روانشناس خوب مشهد

روانشناس بالینی

روانکاو و روانشناس خوب مشهد می تواند مشکلات فردی و خانوادگی مراجعین را حل نموده و آن ها را به بهترین شکل راهنمایی کند.

روانکاوی چیست و جلسات آن چگونه برگزار می‌شود؟

روانکاوی، یکی از تکنیک های درمان در روانشناسی است که توسط روانشناس کارشناس ارشد یا دکترا، ارائه می شود. انتخاب این تکنیک برای درمان مشکل، در درجه اول نه به تجویز سلیقه ای خود مراجع، بلکه با توجه به صلاحدید روانشناس صورت می گیرد. یعنی اینکه گاهاً برخی مراجعین با چند جستجوی ساده اینترنتی و بدون پایه علمی، برای خودشان تصمیم می گیرند که نیاز به روانکاوی دارند، یک تصمیم اشتباه است.

روانکاوی چیست و جلسات آن چگونه برگزار می‌شود؟

همانند همه انواع تکنیک های روانشناسی، نظیر cbt، طرحواره درمانی، روان درمانی، هیپنوتیزم، لازم است ابتدا مراجع توسط روانشناس بالینی معاینه و ارزیابی شود. سپس در صورت یافتن مشکل، پروتکل مناسب برای حل آن را تعیین می کند که می تواند یکی از تکنیک های مختلف روانشناسی زیر نظر روانکاو و روانشناس خوب مشهد باشد.

روانکاو کیست؟ آیا روانکاو یک روان‌شناس است؟

روانکاو، درمانگری ست که در یکی از گرایش های روانشناسی، مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا را داشته و در گام دوم، دوره های تخصصی روانکاوی را گذارنده است. در روانکاوی، روانشناس با تحت تاثیر قرار دادن ضمیر ناخودآگاه فرد سعی می کند در افکار، اندیشه و رفتار او تغییراتی را در راستای بهبود مشکل اعمال کند.

همانطور که پیش تر اشاره شد، برای شروع درمان روانکاوی در گام اول لازم است توسط روانشناس بالینی (که می تواند روانکاو باشد یا خیر) مصاحبه و ارزیابی شوید. در صورتی که روانشناس درمان روانکاوی را برای شما لازم دید، شما را به روانکاو و روانشناس خوب مشهد متخصص در زمینه مشکل شما ارجاع می دهد. یا در پروسه دیگری از تکنیک های درمان روانشناختی متناسب با موردتان قرار داده می شود.

روانکاو کیست؟ آیا روانکاو یک روان‌شناس است؟

انواع مشکلات قابل درمان با روانکاوی

غالباً روانکاوی برای بیماری های روانی و اختلالات سخت در افرادی که مدت زمانی طولانی ای را درگیر در مشکل شان بوده اند، استفاده می شود. مهم ترین انواع مسائل و مشکلاتی که ممکن است درمان روانکاوی برای مراجع در نظر گرفته شود، عبارت اند از:

  • اختلال وسواس فکری
  • افسردگی حاد
  • اختلالات روانشناختی
  • فوبیا
  • اضطراب حاد
  • مشکلات هویت جنسی
  • ضربه روانشناختی
  • رفتار خود مخرب و اقدام به خودکشی
  • و…

روانکاو و روانشناس خوب مشهد

از آنجایی که روانکاوی، تکنیکی نسبتاً آهسته و طولانی به شمار می آید، توصیه می شود از پیش داوری و القاء نظر شخصی تان به درمانگر پرهیز نموده و بگذارید روانشناس، مناسب ترین درمان را برای حل مشکلتان پیدا کند. سپس بعد از مشخص شدن برنامه درمان، جلسات را به صورت منظم و با رعایت فاصله های زمانی تعیین شده، داشته باشید. توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است که جلسات درمانی را نیمه کاره رها ننموده و ترتیب حضور در این جلسات را به درستی رعایت نمایید.

روانکاو و روانشناس خوب مشهد
جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا
از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

درخواست مشاوره

در صورت عدم پاسخگویی، می توانید از طریق فرم زیر موضوع درخواست تان را ارسال بفرمایید و منتظر تماس واحد پشتیبانی باشید.

فهرست