1. خانه
  2. مشاوره کودک
  3. مرکز مشاوره اصلاح رفتار کودک در مشهد

مرکز مشاوره اصلاح رفتار کودک در مشهد

مشاوره کودک

در مرکز مشاوره اصلاح رفتار کودک در مشهد می توانید از روشهایی که هدف آن ارتقای رشد و اداره رفتار کودک به روشی سازنده وغیر آسیب زننده است یاری بگیرید.

برای تغییر رفتار کودکان روشهای مختلفی وجود دارد که علم مشاوره می تواند بهترین روش را در اختیار ما قرار دهد.

مشاوره کودک چیست؟

مشاوره کودک یکی از انواع مشاوره روانشناسی در رشته های تخصصی علم روانشناسی است. مشاور کودک زمانی که مسائل مربوط به سلامت روحی و عاطفی کودک در میان باشند در کنار ما هستند. راهنمایی یک فرد متخصص می تواند به آشکار سازی مشکلات نهفته ای که کودک با آن ها دست و پنجه نرم می کند کمک کند.

از جمله بیشترین مسائلی که مشاور کودک به آن می پردازد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طلاق والدین
  • مرگ یکی از نزدیکان
  • تجربه ی یک حادثه ی تکان دهنده
  • مشکلات ذهنی مانند اضطراب یا افسردگی
  • زورگویی
  • سوء استفاده جنسی، عاطفی یا فیزیکی
  • سوء مصرف مواد یا اعتیاد در خانواده

تکنیک های اصلاح رفتار کودکان

اصلاح رفتار یک مداخله روان درمانی است که در درجه اول برای از بین بردن یا کاهش رفتار ناسازگارانه در کودکان یا بزرگسالان استفاده می شود. اصلاح رفتار برای درمان انواع مشکلات در بزرگسالان و کودکان استفاده می شود. یکی از روش های اصلاح رفتار که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد تقویت مثبت است که رفتارهای خاصی را از طریق سیستم پاداش تشویق می کند. روش دیگر اصلاح رفتار تقویت منفی است. تقویت منفی روشی برای آموزش است که از یک تقویت کننده منفی استفاده می کند.

مشاوره اصلاح رفتار کودک در مشهد

مشغله های کاری پدر و مادر و خستگی پس از برگشتن از سر و کار باعث می شود والدین نتوانند بر روی رفتار کودکشان نظارت داشته و روش های تربیتی درست برای مقابله با رفتارهای نابهنجارشان به کار بگیرند. در این مرکز علاوه بر والدین، به خود کودک هم مشاوره داده می شود تا بتواند بر رفتارهای ناخواسته اشتباهش پایان داده و شخصیت قابل قبول تری داشته باشد. جهت دریافت نوبت مشاوره می توانید با ما همراه شوید.

مشاوره اصلاح رفتار کودک در مشهد
جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا
از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

درخواست مشاوره

در صورت عدم پاسخگویی، می توانید از طریق فرم زیر موضوع درخواست تان را ارسال بفرمایید و منتظر تماس واحد پشتیبانی باشید.

فهرست