1. خانه
  2. درمان افسردگی
  3. مشاوره درمان افسردگی در دوران بارداری

مشاوره درمان افسردگی در دوران بارداری

درمان افسردگی

مشاوره درمان افسردگی در دوران بارداری

افسردگی دوران بارداری به دلیل تغییرات فیزیکی و هورمونی در برخی مادران دیده می شود که کمک گرفتن از مشاوره برای درمان اثرگذار می باشد.

افسردگی چیست؟

افسردگی یک بیماری است که نشانه های آن بی علاقگی به زندگی، احساس گناه و بی ارزش بودن، ناامیدی و نداشتن تمرکز، خواب زیاد یا کم و …. می باشد. افسردگی زندگی را مخنل می کند. زیرا فرد دیگر از هیچ کاری لذت نمیبرد و دائم به این فکر میکند که زندگی پوچ است. این افکار فرد را منزوی می کند و باعث میشود که هیچ کاری را با علاقه انجام ندهد. افسردگی علاوه بر آن که روح را بیمار میکند باعث بیماری های جسمی می شود. خیلی از درد هایی که فرد به آن مبتلا می شود و منشا آن نامخشص است به خاطر افسردگی است.

افسردگی در بارداری

افسردگی در دوران بارداری یکی از چالش های مادران است. دوران بارداری به دلیل تغییرات در بدن بانوان باعث به وجود آمدن احساسات مختلف در آنان می شود که افسردگی یکی از شایع ترین آن ها است. هر کسی می تواند این افسردگی را تجربه کند ولی افراد خاصی هستند که مستعد این بیماری هستند. افرادی که مطلقه و یا بیوه شده اند، در گذشته در معرض تجاوز جنسی بوده اند، سابقه شخصی و یا خانوادگی افسردگی، افرادی که بارداری ناخواسته داشتند و یا در سنین پایین باردار شده اند. قشر ضعیف و افرادی که درآمد پایین دارند نیز مستعد این بیماری هستند. افسردگی در دوران بارداری بسیار حساس است و باید مادر به مشاوره مراجه کند و تحت درمان باشد. زیرا هم بر کودک و هم بر خود مادر تاثیر دارد.

عوارض افسردگی در دوران بارداری بدون درمان مشاوره

افسردگی در دوران بارداری اگر جدی گرفته نشود خطرآفرین است. خطر زایمان زودتر از موعود در دوران افسردگی افزایش پیدا می کند. افسردگی اگر درمان نشود پس از زایمان نیز ادامه پیدا می کند. فشار خون نیز در مادران بالا می رود. افسردگی همچنین بر رشد طبیعی جنین تاثیر دارد. بنابراین اگر مادری در این دوران دچار احساس افسردگی شود باید به مشاوره مراجعه کند زیرا باردازی او را تحت تاثیر قرار می دهد.

مشاوره در دوران بارداری برای درمان افسردگی

افسردگی در دوران بارداری برای مادر احساسات متفاوتی را به همراه دارد. احساس خشم، اندوه، اضطراب، فرسودگی، نگرانی شدید نسبت به سلامت کودک، مشکل در نگهداری از کودک و خود از احساساتی است که ممکن است مادر تجربه کند. افسردگی علل مخنلفی دارد ولی مهم ترین آن سابقه ی افسردگی داشتن است. افسردگی یک بیماری روانشناختی است که به مداخله روانشناس نیاز دارد. مادران مبتلا می توانندبا مراجعه به مراکز مشاوره پروسه درمان را طی کندد و دوران بارداری را به سلامت به انتها برسانند.

مشاوره درمان افسردگی در دوران بارداری
جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا
از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

درخواست مشاوره

در صورت عدم پاسخگویی، می توانید از طریق فرم زیر موضوع درخواست تان را ارسال بفرمایید و منتظر تماس واحد پشتیبانی باشید.

فهرست