1. خانه
  2. مشاوره ازدواج
  3. مشاوره دوستی قبل از ازدواج

مشاوره دوستی قبل از ازدواج

مشاوره ازدواج

مشاوره دوستی قبل از ازدواج

دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج خیلی حساس است و اگر به مشاوره مراجعه نشود ممکن است که در ادامه طرفین لطمه بخورند و دچار شکست عاطفی شوند.

علل گرایش دختر و پسر به دوستی 

در دنیای امروز عوامل مختلفی وجود دارد که باعث می شود جوانان به دوستی قبل از ازدواج گرایش پیدا کنند. یکی از این عوامل بالا رفتن سن ازدواج است. در عصر امروز فاکتور های ازدواج بیشتر و سختگیرانه تر شده است و همین امر سبب شده تا جوانان سال های طولانی تری را محرد بمانند. همینطور خانواده ها و حتی خود جوانان محدودیت های زیادی را برای ازدواج بنا کرده اند. به همین خاطر به دلیل تنها نبودن و ارضای نیازهای احساسی و جنسی وارد روابط دوستی با جنس مخالف می شوند. ازدواج با خود مسئولیت به همراه دارد ولی دوستی نه. به همین خاطر تمایل به دوستی بیشتر از ازدواج است زیرا مسئولیتی ندارد و میتوان آزادانه رفتار کرد به همین خاطر مراجعه به مشاوره ضروری می شود .

مضرات رابطه قبل از ازدواج

زمانی که دو طرف باهم وارد رابطه می شوند هرکدام به قصد و نیت خاص خود فکر می کنند. ممکن است فرد به ازدواج بی اندیشد اما طرف مقابلش فقط به فکر خوش گذرانی های لحظه باشد. در این صورت احتمال شکست عاطفی بالا می رود. در دوستی تعهد معنای چندانی ندارد و چون رابطه رسمی نیست فرد با خود فکر میکند که میتواند وفادار نباشد. چون هیچ تبعاتی بعد از آن در انتظارش نیست. جامعه دید خوبی به این گونه ارتباطات ندارد و از آن حمایت نمی کند. زمانی که دختر و پسر باهم وارد رابطه شدند بهتر است به مشاوره مراجعه کننند تا مطلع شوند که این دوستی وارد مرحله ازدواج میشود یا نه.

مشاوره دوستی قبل از ازدواج

دوستی های قبل از ازدواج اگر آگاهانه نباشند، می توانند عواقب ناخوشایندی داشته باشند. بهتر نیست با مشاوره درست تصمیمات امروزتان را مدیریت کنید؟

درصد بالایی از دوستی های قبل از ازدواج به ازدواج ختم نمی شوند و متعاقب آن دلبستگی ها و وابستگی ها و دوستی و دعواهای آن و همچنین موارد خط قرمزی که اغلب رعایت نمی شوند، می توانند یک ازدواج بسیار آزاردهنده و پر از تنش را بعدها برای دختر و پسر در زندگی مشترک خودشان و احیاناً با فردی دیگر، رقم بزند.

مشاوره دوستی قبل از ازدواج
جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا
از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

درخواست مشاوره

در صورت عدم پاسخگویی، می توانید از طریق فرم زیر موضوع درخواست تان را ارسال بفرمایید و منتظر تماس واحد پشتیبانی باشید.

فهرست