1. خانه
  2. مشاوره ازدواج
  3. مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

مشاوره ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

آیا می دانید ساده ترین مشکلاتی که می تواند زندگی مشترک را بهم بریزد چیست؟ مشاوره گرفتن پیش از ازدواج جهت پیشگیری از این مشکلات ضروری است.

مهمترین دلیل مراجعه به مشاوره پیش از ازدواج برای چیست؟ رفتن به مشاوره و گرفتن مشورت از روانشناس سبب می شود که دو زوج با اخلاق و خصوصیات اخلاقی یکدیگر آشنا می شوند و موارد تضاد و تفاهم یکدیگر را بهتر بشناسند.

جلسات مشاوره پیش از ازدواج

روانشناس در جلسه اولیه مشاوره، به بررسی وضعیت دختر و پسر و میزان تطابق آن ها برای تشکیل و شروع یک زندگی مشترک می پردازد. سپس در صورت لزوم، انجام تست های ویژه روانشناختی به آن دو توصیه می شود. جلسه دوم مشاوره پیش از ازدواج براساس نتیجه به دست آمده از تست برگزار می شود. در این جلسه به زوجین از شرح حال و خصوصیات یکدیگر مطلع می شوند. موارد مشکل ساز در زندگی مشترک، در این جلسه تعیین و موشکافی می شود. این مرحله سرنوشت ساز بوده و دختر و پسر تصمیم می گیرند با وجود نتایج تست، باز هم می خواهند با هم ازدواج داشته باشند یا خیر. ادامه جلسات، منوط به تصمیم آن دو می باشد. در ادامه روانشناس تعیین می کند که باید هریک چه گذشت ها و رویکردهایی را در زندگی داشته باشند.

مشاوره روانشناس بالینی

شاید با خود می گویید که الزام مشاوره پیش از ازدواج چیست؟ شاید به تصور خودتان همه چیز خوب باشد. اما مناسب بودن شرایط تنها به کمک روانشناس قابل تشخیص است. برای این منظور ممکن است از شما تست گرفته شود. در صورتی که درمانگر نقاط قابل تاملی را در تست ها ببیند، برحسب نیاز برای رفع مشکل طول دوره درمان مشخص می کند. بدین منظور ممکن است تعداد جلسات فردی و یا اشتراکی برای یک یا هر دوی آن ها تعیین گردد. این جلسات به منظور ارتقای مهارت های ارتباطی زوجین برگزار می شود. مشاوره پیش از ازدواج مانند نوش دارو قبل از مرگ سهراب است. پس از کنار آن به سادگی رد نشوید و جلسات مشاوره تخصصی را از دست ندهید.

مشاوره پیش از ازدواج چیست؟
جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا
از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

درخواست مشاوره

در صورت عدم پاسخگویی، می توانید از طریق فرم زیر موضوع درخواست تان را ارسال بفرمایید و منتظر تماس واحد پشتیبانی باشید.

فهرست