1. خانه
  2. درمان وسواس
  3. مطب مشاور مجرب اختلال وسواس خرید مشهد

مطب مشاور مجرب اختلال وسواس خرید مشهد

درمان وسواس

خرید کردن به صورت کنترل نشده به عنوان یک اختلال وسواس روانی به شمار می رود که به درمان در مطب روانشناس و مشاور مجرب مشهد نیاز دارد.

وسوسه خرید آنی با ویژگی های افکار مزاحم در مورد خرید کردن همراه باکنترل تکانه ضعیف و عواقب رفتاری شدید مانند اختلافات زناشویی و مشکلات مالی مشخص می شود. اعتیاد به خرید به تکرار مداوم عمل خرید کردن با وجود عواقب اقتصادی آن گفته می شود.

همراهی این اختلال با دیگر اختلالات روانی

اختلال وسواس خرید با دیگر اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و اختلالات خوردن دیده می شود. بسیار شنیده می شود از بیماران که با خرید کردن احساس می کنند حال روحی بهتری دارند. همراهی اختلالات رفتار وسواس گونه مانند پوست کنی، مو کنی، اختلال وسواس جبری، اعتیاد به مواد مخدر و اختلالات شخصیت محتمل است. برخلاف سایر انواع اعتیاد که در نوجوانی دیده می شوند، وسوسه خرید اغلب در دهه ۲۰ و ۳۰ رواج دارد. یعنی زمانی که شخص به استقلال مالی می رسد. متخصصان حوزه سلامت روان در مورد تشخیص اختلال وسوسه خرید آنی و تمایز آن با رفتارهای تکانشی مانند خرید افراطی و ولخرجی در دوره شیدایی اختلال دوقطبی دقت بیشتری به خرج می دهند.

وسواس در انتخاب خرید

اگر پاسخ شما به بسیاری از سوالات زیر مثبت است، احتمال وجود این اختلال و وسواس در شما می رود و بهتر است با یک مشاور صحبت کنید.

  • وقتی عصبانی و ناامید هستید، به خرید می روید؟
  • ولخرجی هایتان باعث بروز مشکل در زندگیتان شده است؟
  • با همسرتان بر سر خرید کردن اختلاف دارید؟
  • وقتی خرید می کنید احساس بسیار خوبی به شما دست می دهد؟
  • پس از خرید کردن احساس پشیمانی و اضطراب پیدا می کنید؟
  • به خاطر خریدهایتان احساس گناه و خجالت دارید؟
  • چیزهایی خریده اید که تا به حال استفاده نکرده اید؟
  • تقریبا همیشه به پول فکر می کنید؟

مطب مشاور مجرب اختلال وسواس خرید مشهد

وسواس به خرید یکی از شایع ترین وسواس ها و حساسیت در بین خانم ها می باشد. اختلال وسواس خرید را می توان در دسته مشکلات رفتاری و یا وسواس اجباری جای داد. علائم اختلال وسواس خرید معمولا زمانی در فرد ایجاد می شود که دچار احساسات منفی، افسردگی و اضطراب شده است. استرس در بروز علائم اختلال وسواس خرید نقش موثری دارد، اگر بتوان آن را کنترل کرد، می توان این علائم را نیز در فرد کاهش داد. اگر در رابطه با علائم اختلال وسواس خرید و یا شیوه درمان آن سوالی دارید، می توانید با مطب مشاور مجرب اختلال وسواس مشهد در ارتباط باشید .

مطب مشاور مجرب اختلال وسواس خرید مشهد
جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا
از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

درخواست مشاوره

در صورت عدم پاسخگویی، می توانید از طریق فرم زیر موضوع درخواست تان را ارسال بفرمایید و منتظر تماس واحد پشتیبانی باشید.

فهرست