1. خانه
  2. درمان افسردگی
  3. کلینیک تخصصی درمان اختلال افسردگی نوجوانان مشهد

کلینیک تخصصی درمان اختلال افسردگی نوجوانان مشهد

درمان افسردگی

کلینیک تخصصی درمان اختلال افسردگی نوجوانان مشهد

افسردگی در نوجوانان یکی از اختلال های شایع است که با مراجعه به کلینیک مشهد میتوان آن را درمان کرد تا زندگی فرد بهبود یابد.

نشانه های افسردگی

علامت های افسردگی در نوجوانان به دو شکل تغییرات رفتاری و احساسی نمود پیدا میکند. بروز تغییرات احساسی ممکن است به شکل زیر باشد:

احساس ناامیدی و بی ارزش بودن، حس شوم بودن آینده، عزت نفس پایین، احساس غم و اندوه مثلا گریه کردن بدون دلیل و بهانه گیری، بی علاقه شدن به انجام فعالیت‌های عادی، دعوا و جدل با خانواده و دوستان، تحریک پذیری، پریشانی یا پرخاشگری در مورد مسائل بی اهمیت، احساس گناه داشتن و سرزنش کردن خود ، فکر کردن زیاد درباره مرگ یا خودکشی.

تغییرات رفتاری شامل احساس خستگی و نداشتن انرژی، مصرف الکل یا مخدر، فراری بودن از مدرسه و عملکرد ضغیف در دروس، دردهای بدنی، منزوی شدن، ظاهری آشفته و آسیب به خود می شود. تمامی این رفتارها با مراجعه به درمانگر قابل معالجه است. والدین باید با افسردگی نوجوانان با همراهی آن ها مقابله کنند و در صورت لزوم به کلینیک تخصصی مشهد مراجعه کرده و آن را درمان کنند.

پیامد های افسردگی

سنین نوجوانی همواره چالش های خاص خود را به همراه دارد. یکی از این چالش ها افسردگی است که البته قابل درمان است و والدین با هوشیاری باید نوجوانان را به کلینیک های مشاوره و روانشناسی در مشهد ببرند تا کیفیت زندگی آن ها بالا رود. افسردگی در صورت معالجه نکردن پیامدهایی را به دنبال دارد. یکی از این پیامد ها فرار از خانه است که بیشتر هدف آن جلب توجه است.یکی دیگر از پیامدها مصرف الکل و مخدر است. مشکلات در مدرسه، خشونت ، بی احتیاطی از دیگر پیامدهای افسردگی در سنین نوجوانی است.

چه زمانی والدین برای درمان افسردگی نوجوانان باید به کلینیک مشهد مراجعه کنند؟

در گام اول تمامی خانواده زمانی که متوجه افسردگی فرزندشان باشند سعی در تغییر دادن سبک زندگی او دارند.کارهای خانواده تاثیر بالایی دارد اما زمانی که افسردگی نوجوانان بیش از حد باشد مراجعه به روانشناس الزامی میشود. در پروسه درمان خانواده باید در کنار نوجوان باشند تا او انگیزه برای بهبود پیدا کند. هرچه زودتر افسردگی درمان شود نوجوان بهتر می تواند بر آینده خود تمرکز کند.

کلینیک درمان افسردگی نوجوانان مشهد
جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا
از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

درخواست مشاوره

در صورت عدم پاسخگویی، می توانید از طریق فرم زیر موضوع درخواست تان را ارسال بفرمایید و منتظر تماس واحد پشتیبانی باشید.

فهرست